Halvvägs genom praktiken.

Snart har 2 veckor av praktiken gått, totalt ska jag göra 4. Riktigt skojigt är det, hyser inte det minsta tvivel att jag har valt rätt. Idag har jag gett några intramuskulära injektioner, satt PVK, tagit blodprover, rondat, dokumenterat och rapporterat. Det är sjukt mycket som man ska ha koll på som sjuksköterska; remisser som ska skickas, boenden, anhöriga waran/diabetes sköterskor som ska kontaktas. Allt administrativt kring en patient tar vi hand om, så det kan bli ganska snabba ryck och mycket att göra stundtals. Så nej, vi kollar inte facebook och youtube när vi stter vid datorn.

Har dessutom hört det ryktas om att landstinget ska spärra datorerna från facebook och liknande sidor. På ett sätt förstår man ju varför, men å andra sidan, har man rast så spelar det väl för 17 ingen roll om jag sitter och skiter eller kikar facebook. Men men, man har ju som vanligt ganska lite att säga till om. Nåväl.

Min namnsdag idag, ville bara få in det nånstans. Mattias betyder "guds gåva". Det ni.

Min gode vän Jorge är nu tillbaka i Prag och till sin avancerade städutbildning, eller var det läkare? En öl kostar 5 spänn, så huruvida mycket studier det blir där nere ska jag inte säga nått om.








Så ska det se ut; PVK.

Kommentarer

Alltid trevligt med kommentarer;

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Vad vill du ha sagt?

/>
Trackback