Välförtjänt helg.

Ja verkligen. Känner verkligen att jag gjort nytta i veckan. I dag har jag då gått ann som ett gehu. Inskrivningssamtal, mediciner, ronder och gud vet allt. Det coolaste var ändå coronar angiografin jag var på, som är en röntgen av hjärtats kranskärl. Man går igenom artären man har ju ljumsken (femoralis artären) med en liten tunn kateter och hela vägen upp till hjärtat där man sprutar kontrast så man ser hur kränskärlen ser ut, om det är förträngninar etc. Riktigt coolt måste jag säga!

Så helt plötsligt så blev jag tvungen att akut operera en patient! Eller så kan det vara så att jag välte omkull en bricka med gröt, kaffe och näringsdryck så jag sprutlackerade golvet, väggarna mig själv och tanten som låg i sängen. Men medge att det lät lite coolare att akutoperera.

Hur som helst. Tyvärr så får man ju av identitets och säkerhetskäl inte ha med sig kameran, så ni som läser alla andra överseriösa bloggar men folk som fotar sin badsvamp dom tvättade sig med som killade lite, så kan jag tyvärr inte visa bilder på mig i action.

Nu blir det helg, frun jobbar natt så jag ska väl inte gör nått egentligen. Ingen vill vara med mig, så jag får väl sitta i soffan och titta på Go´kväll och sticka.






Tjocksockarna Matilda ska få i bröllopsdags-present.

Jag sänder ett hej till Jorge-man i Tjeckien, och hans kompis som hittade sin kärlek i 53 åriga Britt-Inger.

Cheers.





Kommentarer
Postat av: Anonym

haha Är det på riktigt DINA fingrar som stickar?

2010-02-27 @ 17:56:21
URL: http://cattastroph.blogg.se/
Postat av: Mattias

Naturligtvis inte. Den ända gången jag stickat var på syslöjden i fyran, en grytlapp som mer såg ut som en knut.

2010-02-28 @ 20:07:34
URL: http://mattiias.blogg.se/
Postat av: johanna

hahah, för att grays är betydligt mycket mer rogivande och mer intressant! ;D kul att du hänger med på lördag hörrú!



btw, stickar du?! :o hahaha

2010-03-03 @ 19:09:51
URL: http://norman.blogg.se/
Postat av: johanna

HAHAHA Arne?! :D

2010-03-03 @ 19:34:13
URL: http://norman.blogg.se/

Alltid trevligt med kommentarer;

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Vad vill du ha sagt?

/>
Trackback