Ensam helg.

Helgen har ju inte riktigt börjat, men ändå. Jag jobbar på praktiken och Matilda tar Elvira med sig å drar till Vindeln, så det blir en ensam helg. Det positiva är att jag slipper Let´s Dance iaf. Får folket aldrig nog av värdelösa kändisprogram? Stjärnor på Is, Stjärnor på Slottet, Stjärnornas Krig, Stjärnor på flykt och Lets Dance. Förjäkla dåligt är det iaf.

Dock så går jag dag på lördag och kväll på söndag, så jag hade tänkt hinna med en utgång på lördag med André. Ska bli skoj. Vi ska bubbla i hans utomhus jacuzzi med hans tjej och hennes kompis samt förära ölhaltiga drycker. Kommer bli grymt.

Var på gymmet tidigare idag och pressade lite axlar och bröst. Så helt plötsligt brände det till i nacken, måste ha lyft fel eller nått. Och nu har jag så sjukt ont att jag knappt kan röra skallen. Ser ut som en robot ungefär.

Fick nyss igen min mobil efter garanti-service för tredje gången. Har inte ens haft den hemma ett dygn så börjar den dryga sig igen. Stänga av sig, ber mig sätta i sim kortet. Funderar på att gå ner igen och slå näven i bordet. Kanske man kan operera in en tegelsten i knytnäven så jag slår sönder bordet, då kanske dom blir rädda och ger mig en sån där Ifån.

Hur som helst, nu ska jag försöka få Elvira att sova. Det är en sån kväll där det verkar omöjligt.

Ingen bild i dag, men jag kan bjuda på en dikt;

Hur ska jag veta, att alltihop är slut?
Hur ska jag känna när allt har runnit ut?
Kommer jag som alla andra
Att runt i mörkret vandra
Eller kommer jag att i mitt hus
Skrika och ropa efter mera snus.


Kommentarer
Postat av: Jorge

Tja kompis,

Jag läser din blogg så ofta jag kan, jag kommenterar dock inte varje inlägg. Men va så säker, JAG LÄSER DIN BLOGG, oroa dig inte om det :)



Kul att praktiken går bra! Det verkar vara jäkligt skoj!

Själv håller jag på för fullt med centrala nervsystemet....inte det lättaste att lära sig kan jag meddela....



vi hörs och hälsa familjen!

2010-03-09 @ 16:30:40
Postat av: Cattastroph

Tjusig dikt. En lite skrämmande start, blev lite orolig först. Men snygg vändning på slutet. Men du kan väl inte ha kommit på den själv?

2010-03-12 @ 08:27:00
URL: http://cattastroph.blogg.se/

Alltid trevligt med kommentarer;

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Vad vill du ha sagt?

/>
Trackback